Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage: IFPA 2024 - Bloemenbedrijven

Hoewel de vraag naar bloemen en planten nog niet is teruggekeerd naar het niveau van de pandemie, hebben retailers in de VS de kansen in dit segment onderkend, wat heeft geleid tot hernieuwde belangstelling. Het is dan ook geen verrassing dat exposanten van de IFPA Global Produce Show vorige week een succesvol evenement hadden.

Klik hier voor de fotoreportage

Nu de beurs is afgelopen, de tapijten zijn opgerold, de bloemen opnieuw zijn ingepakt (of gedoneerd) en de vluchten zijn vertrokken, zijn we hier met de fotoreportage van de IFPA Global Produce Show 2024. Telers en importeurs verzamelden zich in Atlanta om hun aanbod aan retailers te laten zien, terwijl tuinbouwleveranciers de kans grepen om tussen de vergaderingen door nieuwe ontwikkelingen en potentiële uitbreidingen te bespreken.

Het was gemakkelijk om even aan de rozen te ruiken op de beurs, waar bloemen in een regenboog van kleuren werden tentoongesteld. Daarnaast werden er nieuwe producten geïntroduceerd, zoals plantenterraria, die al succesvol zijn in Europa en nu op de Amerikaanse markt worden geïntroduceerd. Andere opkomende trends zijn bloemen met een weelderige, bladachtige esthetiek, zoals ranonkels, pioenen en zelfs klaprozen, die een langere houdbaarheid hebben.

Hoewel de Noord-Amerikaanse sector nog steeds sterk afhankelijk is van de feestdagen, worden er inspanningen geleverd om jaarronde aankopen te bevorderen door van bloemen en planten een essentieel onderdeel van woondecoratie en een hoofdbestanddeel op boodschappenlijstjes te maken. Naast levendige displays blijven neutraal gekleurde bloemen een plaats innemen op de markt, mogelijk als gevolg van de 'sad beige' interieurtrend.

Meer dan 140 bedrijven namen deel aan het driedaagse evenement, dat bestond uit één dag met kennissessies gevolgd door twee dagen beurs. Het evenement vond dit jaar plaats in Atlanta en wordt volgend jaar gehouden in Orlando, Florida, gevolgd door een terugkeer naar Anaheim, Californië. Na een laatste editie in Atlanta zal het evenement afwisselend in Florida en Californië plaatsvinden.

Klik hier voor de fotoreportage.

Publicatiedatum: