"Een producttafel die er mooi uitziet, verkoopt zichzelf. Je moet de consument verleiden met een rustige uitstraling en goede informatie. Wat is dit voor plant, waar komt hij vandaan en hoe moet ik hem verzorgen?"
Aan het woord is Stephan Segers. Samen met zijn vader Focke Segers heeft hij GroenRijk Nunspeet, GroenRijk Montfoort en Groencentrum de Meent in Epe. Hij koopt al jaren in bij Plantion, waar hij ook een eigen box huurt: "Plantion is gewoon een fijne partner."
Visueel aantrekkelijk
Begin dit jaar kwamen veilingmeester Tobias Vos en manager marketing & communicatie Jill Hulzinga bij Stephan langs in Nunspeet. Tijdens een rondgang langs de producttafels sprong het 'oerwoud aan banners en labels' in het oog. Stephan: "We waren het erover eens dat het beter zou zijn daar meer rust in te brengen. Het moet visueel aantrekkelijk zijn." Vervolgens werd samen het idee uitgewerkt voor tafelbanners, waarmee producttafels in dezelfde stijl worden 'aangekleed'. Jill: "We ontzorgen hiermee de tuincentra in het creƫren van een rustig en overzichtelijk winkelbeeld, met de juiste beleving voor de consument."
Buitenplanten
Stephan: "We starten met tafelbanners voor specifieke groepen tuinplanten en met een paar algemene banners. Bij succes zal Plantion ook banners voor kamerplanten ontwikkelen. We doen het stap voor stap, want de juiste timing is belangrijk. De indeling van de tafel moet namelijk ook kloppen. Een consument wil visuele en bloeiende planten zien."
Zes varianten
Er zijn in eerste instantie banners beschikbaar voor zes producttafels: vaste planten, klimplanten, eetbare planten, bladhoudende heesters, bladverliezende heesters en siergrassen. Elke banner heeft een QR-code naar een webpagina met informatie en verzorgingstips. Standaard zijn de banners geschikt voor tafels van drie meter, andere formaten zijn op aanvraag.
Bron: Plantion