Tijdens de recente International Floriculture Trade Fair (IFTF) vierde United Selections een belangrijke mijlpaal: het 10-jarig jubileum van hun rozenvariëteit Jumilia. Ter ere van deze speciale gelegenheid bracht United Selections belanghebbenden, pers, media en telers van over de hele wereld samen om een decennium van Jumilia's reis "van een enkele zaailing tot een wereldwijde bloemenfavoriet" te herdenken. Een Jumilia-taart en een prachtig ontworpen jubileumlogo vormden het decor voor de festiviteiten.
Peter Schrama, Natasja Mironova en Lars Schalkers op IFTF 2024.
"In de afgelopen tien jaar is Jumilia uitgegroeid tot een van de meest geliefde tweekleurige rozensoorten in de sierteeltsector", zegt Peter Schrama, commercieel manager van United Selections. "Jumilia staat bekend om haar opvallende roze en witte kleuren en haar indrukwekkende vaasleven van tot wel drie weken en heeft markten op veel continenten veroverd. De reis begon met één zaadje en is uitgegroeid tot een wereldberoemde variëteit die wordt geteeld in Afrika, Europa en Azië, waaronder China, Korea en Japan."
"Jumilia is een van de beste variëteiten in dit segment, misschien zelfs wel de beste," vervolgt hij. "Haar veerkracht en levendige kleur hebben haar tot een hoofdbestanddeel gemaakt voor telers en bloemisten en het is echt een genot om te zien hoe ver ze in deze tien jaar is gekomen."
Volgens Schrama zou deze viering niet mogelijk zijn geweest zonder de onschatbare steun van verschillende partners. "Speciale dank gaat uit naar Sobolj/Flowers Experience en Natasja Mironova, die samen met United Selections innovatieve marketingprojecten hebben ontwikkeld en uitgevoerd die de schoonheid en kracht van Jumilia benadrukken."
Bij United Selections zijn ze ook dankbaar voor Jemi Bloemenwinkel uit Amsterdam, die tien prachtige Jumilia boeketten heeft gemaakt die zijn uitegedeeld aan influencers uit de sector, waaronder HPP-directeur Dick van Raamsdonk, als erkenning voor zijn rol in de organisatie van de IFTF beurs dit jaar. "Daarnaast gaat onze oprechte dank uit naar Koen Meewisse, de eigenaar van JK Rosa, voor het leveren van de hoogwaardige Jumilia-bloemen die we tijdens het evenement met de gasten konden delen."
Het succes van Jumilia is ook een bewijs van de vaardigheid en toewijding van de veredelaars. United Selections eert de visie van Theo Segers en Paul de Bruin, de oorspronkelijke makers van deze uitzonderlijke roos. Hun werk, samen met Paul's voortdurende inspanningen voor de veredeling, zorgt ervoor dat United Selections nieuwe variëteiten zal voortbrengen die boeien en inspireren.
"De verjaardag van Jumilia is niet alleen een viering van een roos, maar ook een eerbetoon aan de partnerschappen, toewijding en passie die haar reis hebben gevoed."
Voor meer informatie:
United Selections
[email protected]
www.united-selections.com