Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Marketing helpt om de nieuwste innovaties naar meer telers in het VK te brengen"

Een bureau dat bedrijven in tuinbouwtechnologie ondersteunt, is van mening dat marketing ervoor zorgt dat de nieuwste innovaties meer telers in het VK bereiken en ten goede komen. Full Mix Marketing, business-to-business marketingspecialisten, ondersteunen een aantal tuinbouw- en tuinbouwtechnologiebedrijven. Ze verzorgen de marketing voor een aantal bedrijven die zowel kasconstructies als technologie leveren, waaronder belichting en besturingssystemen.

"Er worden voortdurend sprongen gemaakt op het gebied van technologie die telers in het VK helpt om hun groeiseizoen te verlengen, inputs te verminderen en opbrengsten te verhogen. Marketing is steeds meer de schakel die bedrijven bereikt en hen helpt de beschikbare technologie te begrijpen," zegt Sarah West, Managing Director van Full Mix Marketing.

Bij Full Mix Marketing zien ze dat met het kweken in kassen, polytunnels en vertical farms in opkomst in het VK, de technologie die daarbinnen wordt gebruikt voor verwarming, ventilatie, fertigatie en hernieuwbare energie ook steeds populairder wordt.

"Met de toenemende concurrentie merken veel merken dat ze proactiever moeten zijn met hun marketing om potentiële klanten als eerste te bereiken. Dit geldt niet alleen in het VK, maar ook in andere belangrijke tuinbouwmarkten zoals Nederland en Centraal-Europa," voegt Sarah toe.

De tuinbouwsector in het VK heeft recentelijk te maken gehad met zowel kansen als uitdagingen, waarvan vele zijn ondersteund of opgelost door bestaande en nieuwe technologie, aldus het Full Mix Marketing team.

"Problemen met wereldwijde ketens hebben geleid tot een toename in de vraag van consumenten naar lokaal geteelde producten, wat het kweken van meer gewassen onder glas heeft aangemoedigd. Ook de vraag naar sierplanten en -bloemen is gestegen door de toegenomen belangstelling voor tuinieren na de pandemie en lockdowns.

Door de gestegen kosten voor energie, meststoffen en transport, en een drang naar meer duurzaamheid en voedselzekerheid, is de toepassing van technologie, waaronder vertical farming, snel toegenomen."

De Britse overheid heeft verschillende regelingen geïntroduceerd om tuinders te helpen bij het financieren van automatisering om de efficiëntie te verbeteren, terwijl tekorten aan arbeidskrachten telers hebben aangemoedigd om te kijken naar manieren om technologie te gebruiken om het aantal personeelsleden te verminderen.

"Net als in de meeste moderne sectoren staat technologie centraal in de hulp aan de tuinbouw in het VK om de productiviteit te verhogen en meer te telen met minder - en het is slimme marketing door de bedenkers van deze innovaties die helpt hun merken te vestigen en te laten groeien," besluit Sarah.

Voor meer informatie:
Full Mix Marketing
fullmixmarketing.co.uk

Publicatiedatum: