Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bezoek van Spaanse bloemisten tijdens de CNB Leliedagen

Tijdens de laatste dag van de CNB Leliedagen, die van 6 tot 8 november plaatsvonden, verwelkomde het handelscentrum vijftig Spaanse bloemisten. Ze kwamen om meer te leren over lelies en deze kennis mee te nemen voor hun werk.

De bloemisten waren in Nederland op uitnodiging van bloemengroothandel Barendsen uit De Kwakel. Jan de Boer van Barendsen legt uit dat de familie Silvosa, bekend in de Spaanse bloemenindustrie, een club voor bloemisten heeft opgericht. Jaarlijks organiseren zij een reis voor de leden; dit jaar was Nederland aan de beurt, inclusief een training en een bezoek aan het Flower Art Museum. Tijdens hun bezoek aan Nederland maakten de bloemisten kennis met de verschillende schakels in de bloemenketen, van veredeling tot handel. "Veel bloemisten weten niet welke weg het product heeft afgelegd voordat het bij hen in de winkels staat. Een bezoek aan de CNB Lelieshow paste daar perfect in."

Toenemende Populariteit van Dubbele Lelies
CNB-vertegenwoordiger Martin Heemskerk ontving de groep en gaf uitleg over de ontwikkeling van de dubbele lelie. Na de introductie van de Roselily zijn er steeds meer dubbele variƫteiten, wat de markt in Europa en Aziƫ vergroot. Het feit dat deze lelies geen stuifmeel produceren, maakt ze extra aantrekkelijk. De bloemisten waren enthousiast over de nieuwe ontwikkelingen en leken er meteen mee aan de slag te willen.

Martin benadrukt het belang van samenwerking in de keten. Bloemisten hebben behoefte aan achtergrondinformatie over de producten die ze verkopen, vooral nu consumenten kritischer zijn over herkomst en kwaliteit.

Bron: CNB

Publicatiedatum: