Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vertrek Steven van Schilfgaarde, Pieter Bootsma nieuwe CEO Royal FloraHolland

Steven van Schilfgaarde treedt op eigen verzoek eind dit jaar terug als CEO van Royal FloraHolland (RFH). De Raad van Commissarissen (RvC) van RFH benoemt Pieter Bootsma, nu Chief Value Officer en directielid, per 1 januari 2025 als opvolger. Steven van Schilfgaarde is directielid sinds mei 2016 en CEO sinds januari 2018. Vanaf 1 januari bestaat de directie uit Pieter Bootsma (CEO) en David van Mechelen (CFO). De Ledenraad en de Ondernemingsraad van RFH zijn geïnformeerd over de benoeming.


Pieter Bootsma en Steven van Schilfgaarde

Evert van Helvoort, voorzitter van de RvC: "Steven van Schilfgaarde heeft RFH meer dan twee termijnen van vier jaar bestuurd. Daarmee heeft hij gezorgd voor stabiliteit, continuïteit en vertrouwen bij leden, kwekers en kopers. Onder zijn leiderschap is er naast de bedrijfsstrategie samen met de Ledenraad een coöperatieve strategie gevormd; deze twee sluiten naadloos op elkaar aan. Daarnaast heeft hij vanuit een duidelijke visie veel concrete mijlpalen gerealiseerd, waaronder het digitale platform Floriday, een nieuwe invulling van het logistieke platform en de overgang naar de Ledenraad. Ook heeft Steven tijdens Covid en de energiecrisis met succes hard gestreden voor de belangen van de sector. Dankzij hem staat RFH nu opgesteld voor succes. Als RvC zijn we blij met een goed ingewerkte opvolger, die de sector en de coöperatie heel goed kent. Hij heeft intensieve contacten opgebouwd met leden, kwekers en kopers. Daarmee weet hij wat hem te wachten staat en wat er verwacht wordt. Pieter zal de coöperatieve en bedrijfsstrategie voortzetten en naar de volgende fase brengen. Vanuit een financieel gezonde coöperatie voor leden zal Pieter samen met kwekers en kopers blijven bouwen aan het grootste internationale B2B platform binnen de sierteeltsector. Daarbij richt hij zich op een duurzame en toekomstbestendige sector vanuit het RFH platform dat meegroeit met zijn tijd."

Steven van Schilfgaarde: "Bij mijn aantreden had RFH nog alle kenmerken van een traditioneel veilbedrijf. Nu is het een platformcoöperatie met een digitaal èn een logistiek platform. Waarbij Floriday tot volle wasdom is gekomen, onze logistiek fundamenteel anders is georganiseerd en Centraal Veilen grotendeels is geïmplementeerd. Daarnaast heeft verduurzaming vanuit de sector en onze coöperatie prioriteit gekregen, vanuit onszelf en vanuit kwekers èn kopers. Op coöperatief gebied ben ik trots op de samenwerking met de Ledenraad waarmee de betrokkenheid en invloed van leden veel groter is geworden. Daarnaast is er nu ook een goede verstandhouding met de handel. Met elkaar vormen we een innovatieve en sterke sierteeltketen. Met recente mijlpalen als het convenant voor Floriday en een vernieuwde organisatie, is nu een logisch moment om het stokje over te dragen zodat mijn opvolger en het vernieuwde managementteam op basis van de uitgezette strategie de groei verder vorm kan geven. Ik ben ongelooflijk trots op onze medewerkers en vind en vond het een eer RFH èn Nederland als draaischijf van de sierteeltsector naar een nieuwe fase te mogen brengen."

Pieter Bootsma: "Ons RFH platform, digitaal en logistiek, vormt letterlijk het hart van onze organisatie. De behoeften van onze leden, kwekers en kopers staan centraal, passend bij onze coöperatie. Vanaf begin 2025 werken we vanuit een herziene organisatiestructuur én vernieuwd managementteam. Daarmee zijn we volledig ingericht op de specifieke behoeften van kwekers en kopers via Grower Value Management en Buyer Partnership Management. Met deze stap verwacht ik ook in de toekomst meer waarde voor onze kwekers te kunnen realiseren. Een breed scala van handelsmogelijkheden gekoppeld aan efficiënte logistiek. Daarnaast gaan we ons richten op het vormgeven en invullen van een toekomstplan voor een aantrekkelijke en duurzaam gezonde coöperatie."

Voor meer informatie:
Royal FloraHolland
https://www.royalfloraholland.com/

Publicatiedatum: