Weddingflowers is een samenwerking tussen Myplant&Garden, de uitgever van het bruidsblad White Sposa, Floweracademy.it, Dini Holtrop, MPS Group en Chrysal international. Ze zijn elk jaar bezig met het ontwikkelen van expositieruimtes, installaties, speciale evenementen, modeshows, live demonstraties en workshops. Daarnaast bieden ze kwekers van premium bloemen en veredelaars de mogelijkheid om hun innovaties en noviteiten te presenteren in een speciale ruimte met een ontvangstruimte en een lounge.
Weddingflowers presenteert volgend jaar in Milaan ideeën hoe je duurzamer met bloemen kunt omgaan in de trouwmarkt. De zogenaamde Gen Z komt er aan en deze jonge generatie zou zich zorgen maken over de impact van de mens op de planeet. Waar bloemen vroeger vooral symbool stonden voor romantiek en weelde, hebben ze voor de jongere generatie een meer symbolische en milieubewuste betekenis gekregen.
Veel jonge stellen kiezen ook voor bloemstukken die beter bij hun eigen stijl passen. Bloemen zijn ook een belangrijk onderdeel geworden voor een visuele storytelling. Het kan zelfs zo zijn dat de bloemenkeuze niet alleen bedoeld is om in het echte leven indruk te maken, maar ook om het perfecte Instagram-moment te creëren.
Voor meer informatie:
Myplant & Garden
myplantgarden.com