Na afloop van de jaarlijkse Kalanchoë Productdag, georganiseerd door Royal FloraHolland, hebben de Kalanchoë kwekers ingestemd met het nieuwe promotieplan 2025-2027. De nieuwe strategie, ontwikkeld in samenwerking met marketingbureau Pull Position, werd tijdens deze dag gepresenteerd en werd bijna unaniem aangenomen. Maar liefst 99,9% van de uitgebrachte stemmen was voor het promotieplan 2025-2027.
Een frisse koers
Tijdens de productdag presenteerden Linda de Ruyter en Karin van Luijk van Pull Position de nieuwe weg die ingeslagen wordt. Hierbij komt er meer focus te liggen op online kanalen, het creëren van beleving en positieve associaties en het enthousiasmeren van een jongere doelgroep tussen de 25 en 40 jaar oud. Zij bouwen hiermee verder op het fundament dat Sense Marketing & More heeft gelegd in de vele jaren dat zij de promotie van de Kalanchoë verzorgde. Vanaf 2025 wordt de campagne vervolgd onder de pay-off 'Kalanchoë, part of life'. Dit weerspiegelt de essentie van de Kalanchoë: een veelzijdig en duurzaam product dat breed toepasbaar is en thuis is in ieders leven. Met de nieuwe frisse koers streeft de groep naar een nog sterkere marktpositie voor de Kalanchoë én Kalanchoë Garden.
Een informatieve én inspiratievolle dag
De Kalanchoë Productdag stond naast het presenteren van het promotieplan in het teken van inspiratie en kennisdeling op verschillende vlakken. De betrokkenen waren dit jaar welkom bij Elho, waar ze een interessante rondleiding kregen door het moderne hoofdkantoor en de fabriek. Daarnaast presenteerde Peter Rodenrijs de recente marktontwikkelingen en vertelde Merel de Vries van Paardekooper over de toekomst van plastic en duurzame verpakkingsoplossingen. Pim van der Knaap maakte het programma compleet met een update over de ontwikkelen bij De Versnellers, een groep kwekers die als voorlopers op het gebied van duurzaamheid elkaar versterken en daarmee een versnelde verduurzamingsbeweging op gang willen brengen.
Bron: Pull Position