Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Joris Philippo, De Vroomen Garden Products

"De populariteit van de bloembollenmix is snel toegenomen"

"We krijgen steeds meer voorbestellingen voor gemengde bloembollen. Procentueel gezien is het de snelst groeiende groep binnen ons assortiment," zegt Joris Philippo, hoofd van De Vroomen Holland Office dat onderdeel is van De Vroomen Garden Products. Het bedrijf levert Nederlandse bloembollen en andere tuinbouwproducten aan hoveniers, tuincentra en professionele telers in de Verenigde Staten en Canada. In dit artikel vestigt Philippo de aandacht op de groeiende populariteit van de bloembollenmix en de manier waarop De Vroomen Garden Products op deze trend inspeelt.


De Vroomens Tulip Warm Welcome Blend

Langere bloei
Philippo vertelt dat de mix de laatste 5 jaar aan populariteit heeft gewonnen, vooral in de landschapsarchitectuur: "We leveren al 100 jaar aan deze markt en hebben altijd blends kunnen leveren, maar de laatste jaren is hun populariteit snel toegenomen. 80% van onze herfstverkoop bestaat uit tulpen, narcissen en gemengde bloembollen. Met name de blends zijn de laatste tijd met meer dan 25% gestegen."

Hij voegt eraan toe dat de landschapsarchitecten niet de enigen zijn die geïnteresseerd zijn in gemengde bloembollen, want ze worden ook gewaardeerd door consumenten in tuincentra. Hij denkt dat de interesse in blends te maken heeft met hun langere bloeiperiode. Bij De Vroomen zien ze veel vraag naar mixen met een langere bloeiperiode. "Ze bevatten een mooie mix van bij elkaar passende soorten. Bovendien kun je de bloei vele maanden verlengen door vroeg-, midden- en laatbloeiende soorten te combineren."


De Daffodil All Spring Mix, die volgens De Vroomen 15 verschillende narcissen bevat en 12 weken bloeit. "Dit is een ideale mix als een lange bloeitijd de voorkeur heeft."

Het assortiment uitbreiden
Om aan deze vraag te voldoen, breidt De Vroomen hun assortiment uit. Hoewel het bedrijf altijd al bloembollenmixen heeft aangeboden, zijn de blends pas zo'n 10 jaar geleden opgenomen in hun catalogus. Het aantal blends is elk jaar uitgebreid, vertelt Philippo. De Vroomen biedt landschapsarchitecten ook de mogelijkheid om producten aan te vragen voor hun klanten.


"Het contrasterende geel, helderrood en dieppaars van de Tulip Royal Oxford Blend doen denken aan een zonnige dag op het Engelse platteland", aldus De Vroomen.

In de afgelopen vijf jaar heeft de bollenleverancier zijn assortiment uitgebreid met de Narcis All Spring Mix, Tulip Warm Spring Day Blend, Tulip Royal Oxford Blend, Tulip River Road Blend en de Tulip Warm Welcome Blend. Philippo: "Deze soorten sluiten aan bij de trends die we zien. Ze hebben meerdere, contrasterende kleuren en een langere bloeitijd."

Tot slot benadrukt Philippo dat er nog meer nieuwe blends zullen volgen. "Op basis van de feedback van onze klanten willen we meerdere kleuren en unieke variëteiten toevoegen en combineren. We willen creatief zijn en op nog meer op maat gemaakte blends op de markt brengen."


De Tulip River Road Blend

Voor meer informatie:
Joris Philippo, Head of De Vroomen Holland Office
De Vroomen Garden Products
Tel.: +1 847 395 9911
www.devroomen.com