Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Een mijlpaal: 25e editie Javado Magazine

"Thema's bedenken en uitgebreide feestdagaanbiedingen maken, dat is altijd echt ons ding geweest, totdat ruim zes jaar geleden het idee ontstond om al onze losse leaflets en folders in te ruilen voor een prachtige glossy." Aan het woord is Gerson Aalbrecht, de drijvende kracht achter het Javado magazine.

"Wij zijn de oren en ogen voor onze klanten in het buitenland. Met het magazine kunnen we laten zien hoe veelomvattend en dynamisch de sierteeltbranche is. Het eerste magazine stond propvol met kwekerreportages, trendthema's, noviteiten en beursverslagen. Achtenveertig pagina's. Ik dacht nog: in dit tempo verschieten we ons kruit wel heel snel. Maar niets bleek minder waar. Nog altijd telt het magazine evenveel pagina's, en nog steeds komen we eigenlijk ruimte tekort. Dat zegt echt iets over de veelzijdigheid van de plantenwereld."

Wat vinden jullie klanten ervan?
"De reacties zijn hartverwarmend. Klanten bellen spontaan hun verkoper op om hun waardering te laten blijken. Er gaat heel veel werk in zitten, maar het is een fijne manier om de band met onze klanten aan te halen. Natuurlijk zit er ook een commercieel randje aan het magazine, maar ik denk dat juist de afwisseling met informatieve en inspirerende artikelen zo goed werkt."

Hoe kom je aan al die informatie en inspiratie?
"Het magazine is intern steeds meer gaan leven. Als een collega-inkoper of -verkoper iets interessants tegenkomt, wordt er direct gedacht: is dit iets voor het magazine? Hetzelfde geldt voor onze relaties, zoals kwekers, veredelaars en toeleveranciers. Velen weten ons te vinden als ze een nieuw en uniek verhaal of product hebben. Ook al heb ik niet altijd direct een plekje, doe ik wat ik kan en ben ik ze zeer dankbaar. We zijn nu alweer volop bezig met magazine nummer 26, dus als je iets wilt delen, hoor ik het graag."

Het Javado Magazine verschijnt vier keer per jaar en wordt gedrukt in vijf verschillende talen.

Voor meer informatie:
Javado
info@javadoplant.com
javadoplant.com

Publicatiedatum: