Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Colombiaanse bloemen sieren het Amerikaanse Capitool

Op Valentijnsdag was het Amerikaanse Capitool gehuld in Colombiaanse bloemen als onderdeel van een initiatief van de Colombiaanse ambassade in de VS, Asocolflores en andere partners in de sector. Het doel was om het belang van de bloementeelt in de handelsrelatie te benadrukken. Meer dan 4.000 rozen, hortensia's en andere variëteiten, die in Colombia zijn gekweekt en slechts een week eerder gesneden, sieren in februari de kantoren van 535 Amerikaanse congresleden.

"Colombiaanse bloemen zijn veel meer dan een exportproduct: ze vertegenwoordigen onze natuurlijke rijkdom, veerkracht en talent. We blijven de kleur en kwaliteit van onze bloemen naar elke uithoek van de planeet brengen en bouwen zo aan een erfenis van innovatie en nationale trots," zegt Carmen Caballero, voorzitter van ProColombia, het promotiebureau van het land.

"De bloementeelt is een pijler van de handelsrelatie tussen Colombia en de Verenigde Staten. Het is een sector die niet alleen zorgt voor economische uitwisseling, maar ook de banden tussen onze samenlevingen versterkt. Elke Colombiaanse bloem die in de Verenigde Staten arriveert, weerspiegelt de inspanningen van duizenden families, evenals de toewijding van ons land aan duurzaamheid en kwaliteit, die de Amerikaanse markt erkent en waardeert," zei Daniel García-Peña, ambassadeur van Colombia in de Verenigde Staten.

Een liefdesverhaal in Manhattan
Colombia organiseerde dit Valentijnsweekend 'A Love Story' met het land als hoofdrolspeler in de straten van New York. Een video werd getoond op digitale billboards in Manhattan en op platforms zoals The New York Times, Fox News, CBS en USA Today. De video vertelt het verhaal van een koppel dat naar Colombia reist en verliefd wordt op de landschappen, cultuur en mensen - een creatieve manier om consumenten in contact te brengen met het verhaal achter de bloemen die ze op Valentijnsdag geven.

Naast New York organiseerde Colombia ook een Valentijnsactie in Icon Park in Orlando, geleid door het Consulaat van Colombia in Orlando met de steun van ProColombia en Asocolflores. Tijdens het evenement werden Colombiaanse bloemen uitgedeeld aan bezoekers in de buurt van de restaurants en was de ambassadeur van Colombia in de Verenigde Staten, Daniel García-Peña, aanwezig bij de viering.

Voor meer informatie:
PROCOLOMBIA
www.procolombia.co


Asocolflores
www.asocolflores.org

Publicatiedatum: