In de eerste negen maanden, eindigend op 31 december van het huidige financieel jaar 24/25, steeg Greenyards netto-omzet met 5,6%, tot € 3 953,2m vergeleken met € 3 742,4m in dezelfde periode vorig jaar. Deze groei is gedreven door grotere volumes (+3,4%), een stijging van de prijzen met 1,4% en een lichte toename in de verkoop van diensten (+0,8%).
Fresh segment
In het vers-segment, steeg de netto-omzet met 6,4%. De toename van € 3 017,3m naar € 3 211,8 is met name te danken aan een belangrijke groei in verkochte volumes (+5,4%), terwijl de prijzen slechts licht stegen met 0,4%. Verkoop van diensten droegen ook bij tot de hogere netto-omzet, met een lichte stijging van 0,6% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De inflatie-impact werd getemperd door het sterke concurrentiële landschap in de Duitse markt, in bepaalde productcategorieën.
Long Fresh segment
De netto-omzet in het langvers-segment steeg met 2,3% van € 725,1m naar € 741,4m. Dit was met name gedreven door het verder doorwerken van de prijsverhogingen van vorig jaar (+5,6%) ten gevolge van hogere directe kosten, een stijging van transportkosten (+1,5%). Dit werd gedeeltelijk gecompenseerd door een volumedaling van 4,9%, voornamelijk in de conservenafdeling.
Guidance
Greenyard bevestigt haar ambities om, tegen maart 2026, € 5400 m omzet en een Aangepaste EBITDA (winst) tussen € 200m–210m te halen.
Francis Kint, CEO Greenyard: "We zijn tevreden met de verdere groei van onze netto-omzet, ondanks de toegenomen concurrentiedruk in de voedingsindustrie. Tegenwoordig zorgen de aanhoudende geopolitieke en economische onzekerheden ervoor dat consumenten bedachtzamer zijn in hun uitgaven. Toch blijven we ervan overtuigd dat de overheersende trend van gezonde en voedzame voeding onze ambities op de langere termijn ondersteunt."
Voor meer informatie:
Greenyard
info@greenyard.group
www.greenyard.group