Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe consumentencampagne Bloemenbureau Holland

De kweker als expert

Veel mensen houden van groen in huis, maar niet iedereen durft daaraan te beginnen, deelt Bloemenbureau Holland. Uit recent onderzoek blijkt dat vooral jonge consumenten terughoudend zijn om kamerplanten te kopen, omdat ze denken dat de verzorging ingewikkeld is. Om die drempel weg te nemen, lanceert Bloemenbureau Holland (BBH) een nieuwe campagne in Nederland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met praktische verzorgingsvideo's willen ze het makkelijk én leuk maken om planten te verzorgen. Zo helpen ze consumenten om groene vingers te ontwikkelen en vol vertrouwen aan de slag te gaan.

Samenwerking met kwekers
Voor het maken van deze video's heeft BBH de handen ineengeslagen met vier kwekers: OVATA, Green Balanz, Stolk Potplanten en Gebroeders Valstar. Door gebruik te maken van hun kennis en expertise, kunnen ze de juiste boodschap aan de consument overbrengen en eventuele barrières bij de aankoop van kamerplanten wegnemen. In iedere video wordt er een op data gebaseerd probleem geschetst waar veel consumenten bij de verzorging van hun plant tegenaan lopen. "Waarom krijgt mijn plant bruine vlekken?", "Wat is de juiste watergift?", of "Hoeveel licht heeft de plant nodig?" - Deze en andere vragen worden door experts uit de kwekerswereld beantwoord.

Promotie via diverse platforms
De campagne is afgestemd op verschillende platforms: YouTube, Facebook, Instagram, TikTok en YouTube Shorts. Zo wil BBH ervoor zorgen dat de video's op de juiste manier bij de juiste doelgroep terechtkomen. Iedere video wordt daarnaast gekoppeld aan een specifieke landingspagina, zodat consumenten gemakkelijk meer kunnen leren over hun kamerplant en hun verzorging skills naar een hoger niveau kunnen tillen.

Praktische video's op basis van zoekgedrag
Met de video's richten ze zich op light users: mensen die nog weinig ervaring hebben met kamerplanten. Ze delen niet alleen praktische verzorgingstips, maar ook leuke weetjes en verrassende feiten. Zo blijven de video's toegankelijk én leuk om te bekijken. De onderwerpen in de video's zijn gebaseerd op data. Door middel van een zoekgedrag-analyse op Google heeft BBH onderzocht welke verzorgingsvragen het meest worden gesteld. Door precies op die vragen antwoord te geven, helpen ze consumenten op een effectieve manier op weg. Bovendien zorgen de video's en bijbehorende artikelen ervoor dat ze beter vindbaar zijn in Google, zodat ze nóg meer plantenliefhebbers kunnen bereiken.

Waarom deze videocampagne?
Via deze campagne verbindt BBH de consument met de plantenwereld. Door praktische verzorgingstips te combineren met leuke weetjes, geven ze het vertrouwen dat ze goed voor hun planten kunnen zorgen. Zo verlaagt BBH de drempel en stimuleren ze de vraag.
Voor de vier betrokken kwekers biedt de campagne een mooie kans om hun producten meer zichtbaarheid te geven en een sterkere band met de consument op te bouwen.

Voor meer informatie:
Bloemenbureau Holland
info@bloemenbureauholland.nl
www.bloemenbureauholland.nl

Publicatiedatum: