Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jongeren dichter bij de sector brengen

Op 1 april herlanceert AVBS de jongerencampagne 'Young, Wild & Tree'. Die moet jongeren warm maken voor een aantrekkelijke job in de sierteelt- of boomkwekerijsector. Diverse functieprofielen en de planten waarmee gewerkt wordt in productie en handel worden in beeld gebracht via sociale media.

De actie is gericht op jongeren tussen 12 en 25 jaar. "Het is hard nodig om meer aandacht te besteden aan deze jonge doelgroep en hen te leiden naar onze sector. Een belangrijk argument is dat de groene sectoren een steeds belangrijkere rol innemen in de maatschappij. Het vergroenen van steden en het laten groeien van bomen wordt in de huidige klimaatsituatie nog belangrijker. Om hierop in te zetten hebben we jonge mensen nodig die hun kennis op een competente manier willen aanwenden voor onze sector."



Instagram
Een team van studenten van de Artevelde Hogeschool Gent gaat jongeren via sociale media op een uitnodigende manier kennis laten maken met de sector. Via het Instagramaccount 'youngwildtree' wordt aan de hand van teasers en korte filmpjes de sector gepromoot bij de jongeren. In de filmpjes komen jongeren aan bod die actief zijn in diverse bedrijven en die op deze manier als ambassadeur optreden voor hun sector.

Bron: AVBS

Publicatiedatum: