Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Klaus Gaumann over dianthus Pink Kisses

"Het is een favoriet onder zowel producenten als consumenten"

Beginnend met de veredeling en vermeerdering van anjers in de jaren zestig, heeft Selecta One een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Vandaag de dag omvat het anjerassortiment snijanjers en potanjers met meer dan 100 variëteiten. Met de overname van Moraglia Breeding (IT) en Whetman Plants International (VK) in 2024 heeft Selecta zijn anjerveredelingsprogramma verder versterkt en daarmee zijn positie als nummer 1 in dianthus bevestigd. "In dianthus is Selecta One al jaren marktleider met grote marktaandelen", zegt Klaus Gaumann, de Marketing- en Productmanagementdirecteur van het bedrijf.

Volgens Gaumann staat het potanjerassortiment van Selecta bekend om zijn betrouwbare lijnen en variëteiten, succesvolle individuele producten, bekende klassiekers en spannende innovaties, en om het bereiken van mijlpalen in de markt met emotionele marketingconcepten.

© Selecta one

Dianthusassortiment
"Het assortiment biedt hoogtepunten zoals Oscar®, de toonaangevende serie onder potanjers. Met een homogene groeiwijze, goede vertakking en vroege bloei is deze lijn een sleutel tot succes voor elke producent. Er zijn 19 variëteiten beschikbaar in vele prachtige kleuren, en vooral de tweekleurige varianten vallen op. Veel op zichzelf staande variëteiten zoals I❤U, Peach Party® en Purple Wedding® hebben zich succesvol op de markt gevestigd. En één steekt er op een voorbeeldige manier bovenuit: met Pink Kisses® is Selecta erin geslaagd om een plant tot een merk te maken."

© Selecta one

Pink Kisses – van plant tot merk
Zoals eerder gezegd, met Pink Kisses heeft Selecta een plant tot een merk gemaakt. Gelanceerd in 2013 in kleine hoeveelheden, nam de populariteit van Pink Kisses snel toe. "Het is een favoriet onder zowel producenten als consumenten. Vanwege hun gemakkelijke productie werden ze al snel een bestseller."

© Selecta one

30 miljoen planten in minder dan 10 jaar
De mijlpaal van 30 miljoen verkochte planten werd in minder dan 10 jaar bereikt. Volgens Gaumann zijn de bijzondere eigenschappen een overvloed aan roze bloemen, een zachte geur, een lange bloeiperiode (continu van maart tot september) en goede winterhardheid. "De planten zijn gemakkelijk te verzorgen en robuust, ze zijn geschikt voor zowel binnen- als buitengebruik."

© Selecta one

Selecta's eerste product ondersteund door consumentgerichte marketing
Het is het eerste product in de geschiedenis van Selecta dat is ondersteund door een consumentgerichte marketingcampagne en is ontwikkeld tot een merk. Sinds 2017 wordt Pink Kisses gepromoot met de slogan "zo mooi als onze vriendschap" en fungeert het als symbool voor kleine cadeautjes onder vrienden. Aanvankelijk ontworpen voor de Duitse markt, kreeg het al snel een wereldwijd perspectief door uitgebreide media-aandacht.

"Met constante verbeteringen en aanvullingen elk jaar, heeft Pink Kisses zijn consumentenactie tastbaar en gepersonaliseerd weten te maken op de relevante sociale mediakanalen met echte mensen."

© Selecta one

Socialmedia-campagnes
Voortbouwend op het succes van de campagne 'Pink your garden' in 2023 en het initiatief 'Pink Match!' in 2024 - waarbij Pink Kisses werden gepresenteerd als belangrijke elementen om de esthetiek van tuinen te verbeteren en als roze symbool voor vriendschapsdates - draagt de nieuwe socialmedia-campagne voor Pink Kisses in 2025 het thema "Pink your friendship." "Deze campagne viert de unieke en betoverende band van vrouwelijke vriendschappen."

Volgens Gaumann vertegenwoordigt Pink Kisses niet alleen vriendschap, maar biedt het ook publieksgerichte inhoud over verschillende vriendschapgerelateerde onderwerpen, en laat het zien hoe mooie momenten kunnen worden gecreëerd met Pink Kisses. "Het merk wil zich vestigen als het platform bij uitstek voor vriendschappen, en biedt volgers een levendige mix van kleur, vreugde en vriendschappen."

"Met twee nieuwe Pink Kisses-merkambassadeurs, die elkaar ontmoetten tijdens de Pink Match Date 2024 en hun liefde voor het product ontwikkelden, worden de voordelen van Pink Kisses benadrukt en wordt het imago als symbool van vriendschap verder uitgebreid. En op Instagram en TikTok creëert Pink Kisses authentieke momenten die kleur geven aan elke vriendschap."

© Selecta one

Mutaties met nieuwe naam, doelgroep en positionering
Ondertussen zijn er mutaties van Pink Kisses. "Ze worden op de markt gebracht onder een compleet andere strategie: naam, doelgroep en positionering die zich duidelijk onderscheiden, maar dat is een ander verhaal!"

Voor meer informatie:
Selecta One
www.selecta-­one.com

PINK KISSSES®
www.pink-kisses.eu