Tholen - Op 16 en 17 april vond op de gloednieuwe locatie van kwekerij Maron Plants in Pijnacker een de huisbeurs van The Green Brand Factory plaats. Op de kwekerij vol groene inspiratie presenteerde The Green Brand Factory (TGBF) een gevarieerd plantenaanbod van ruim twintig kwekers aan een breed publiek van inkopers, exporteurs en andere vakgenoten. De huisbeurs bood ruimte voor ontmoeting en handel, mét een bakje koffie en een broodje binnen handbereik.
© Mirthe Walpot | BPnieuws.nlHelmer en Roald van Wezel, Wouter en Menno van Es van The Green Brand Factory
Aron van der Burg van Maron Plants is sinds kort op de nieuwe locatie van drie hectare gestart met de teelt van Zamioculcas. "Op 1 oktober kregen we de sleutel," vertelt Aron, "en we zijn gelijk gaan verbouwen. Nu draaien we sinds drie weken volop, met naast de nieuwe zamio's ook de bestaande teelt van kuip- en tuinplanten, vooral rozen. Geen dag is hier hetzelfde."
© Mirthe Walpot | BPnieuws.nlAron van der Burg van Maron Plants
Export kan z'n hart ophalen
Met het brede assortiment van meer dan twintig kwekers, was er voor de export genoeg te zien. Roald van Wezel (TGBF): "Juist doordat hier zoveel verschillende soorten planten bij elkaar staan, kan de export z'n hart ophalen. Van kamerplant tot bloeiende tuinplanten, er is voor ieder wat wils. Het is altijd spannend hoe druk het wordt, maar het was echt goed bezocht. We hebben meer mensen gesproken dan we hadden verwacht."
© Mirthe Walpot | BPnieuws.nl
Op woensdag werd de eerste dag van de huisbeurs afgesloten met een kwekersborrel, waarbij ook uitleg werd gegeven over de day trade vanuit Royal FloraHolland.
Summer sale en 'MoreLIPS'
In het midden van de beursruimte valt een speciaal 'eilandje' op, ingericht voor de summer sale: extra aandacht voor sterke actieprijzen in de zomerperiode. Volgens Wouter van Es (TGBF) een slimme focus, want juist in rustige maanden kan zo'n presentatie het verschil maken. "Een andere blikvanger is de bekende MoreLIPS-lijn, een compleet retailconcept. Je moet iets hebben dat aandacht trekt, en dat lukt zeker met MoreLIPS. Het is echt een cadeautje, vaak met mooie ton-sur-ton kleurencombinaties. Ideaal voor het schap."
© Mirthe Walpot | BPnieuws.nl
Vriendschap en samenwerking
The Green Brand Factory is het bedrijf van de duo's Menno en Wouter van Es en Helmer en Roald van Wezel. Zowel Wouter als Roald stapten in 2024 bij hun vaders in het bedrijf, maar waren daarvoor al goede vrienden. Dat maakt de samenwerking volgens henzelf niet alleen leuker, maar ook sterker.
© Mirthe Walpot | BPnieuws.nl
"Al met al zijn we heel tevreden over de mooie opkomst en goede gesprekken. De huisbeurs is meer dan geslaagd!" besluiten de mannen.
Voor meer informatie:
The Green Brand Factory
+31 (0)6 14856510
wouter@thegreenbrandfactory.com
www.thegreenbrandfactory.com